بیماری پانیک و اختلالات اضطرابی

درمان اختلال پانیک یا حمله های وحشت.

دکتر جعفر دارابی(روانشناس بالینی)

تلفن مطب_تهران_4403071

یکی از بیماریهای شایع روانی در ایران اختلال پانیک(panic attack) هست.در این اختلال که جزو اختلالات اضطرابی هست،بیمار احساس خفگی و مشکلات قلبی و تنفسی میکند.مهمترین علامت حمله وحشت یا همان اختلال پانیک احساس خفه شدن و مرگ قریب الوقوع است.
در اختلال پانیک یا حمله وحشت،علامتهایی مثل علایم زیر مشاهده میگردد.

علایم اختلال پانیک

علامتهای جسمی حمله پانیک ممکن است شامل تنفس سریع، تعریق شدید، لرزش، حالت تهوع، سرگیجه، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن، لرز یا احساس گرما و افزایش ضربان قلب باشد.علاوه بر ترس شدید، ممکن است احساس قطع ارتباط با افراد، از دست دادن کنترل، خطر قریب الوقوع و تمایل شدید برای فرار یا گریز از آن اوضاع هم در فرد وجود داشته باشد. این علائم که اغلب شبیه به علائم قلبی است بیمار را دچار گمراهی میکند که حتما مشکل قلبی و عروقی دارد در حالیکه اغلب اینگونه نیست.

درمان اختلال پانیک یا حمله وحشت چیست؟
درمان اختلال پانیک شامل داروهای اعصاب و روان و رواندرمانی است.بیمار در ابتدا باید به روانشناس بالینی خوب مراجعه کند.اگر روانشناس لازم دید و نیاز به دارو بود(با توجه به شدت و طول بیماری و نیز تعداد دفعات یا فراوانی) بیمار را برای درمان دارویی نزد پزشک یا روانپزشک ارجاع دهد.
از جمله درمانهای مفید برای این بیماران هیپنوتیزم است.در حالت هیپنوتیزم بیمار که در خلسه یا آرامش مناسبی به سر میبرد،ذهن گیرایی دارد و تدابیر درمانی را به خوبی در ذهن خود بازنمایی میکند. مقاله مربوط به هیپنوتیزم مراجعه کنید.

کلمات کلیدی=پانیک،پنیک،اختلال پانیک،درمان پانیک،علائم پانیک،بهترین روش درمان پانیک،پانیک چیست؟،بهترین روانشناس برای درمان پانیک،بهترین دکتر درمان پانیک در تهران،درمان پانیک غرب تهران،روانکاو خوب پانیک.پانیک،پنیک،اختلال پانیک،درمان پانیک،علائم پانیک،بهترین روش درمان پانیک،پانیک چیست؟،بهترین روانشناس برای درمان پانیک،بهترین دکتر درمان پانیک در تهران،درمان پانیک غرب تهران،روانکاو  خوب در غرب تهران.پانیک،پنیک،اختلال پانیک،درمان پانیک،علائم پانیک،بهترین روش درمان پانیک،پانیک چیست؟،بهترین روانشناس برای درمان پانیک،بهترین دکتر درمان پانیک در تهران،درمان پانیک غرب تهران،روانکاو خوب پانیک.

بیشتر بخوانید...