کلینیک روانشناسی دکتر دارابی

درمان اختلال پانیک

درمان اختلال پانیک یا حمله وحشت

-دکتر جعفر دارابی(استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر کشوری)

تلفن رزرو نوبت-تهران-44030719

یکی از اختلالات شایع روانی اختلال حمله وحشت یا پانیک(panic) است.در اختلال پانیک بیمار علایمی مثل علایم زیر را تجربه میکند،،

1.احساس نفس تنگی و حس خفه شدن و مرگ غریب الوقوع.

2.افزایش نبض و ضربان قلب و افزایش فشار خون.

3.احساسهای عجیب و غریب یا مسخ شخصیت.

4.گرگرفتگی یا سرد و گرم شدن بدن.

5.احساس دیوانه شدن.

6.تعریق شدید(عرق کردن).

7.لرزش بدن.

8.گرفتگی شکم و دل دردهای شدید.

علایم فوق الذکر علایم اصلی اختلال پانیک یا حمله وحشت است.اکثر بیماران در ابتدا فکر میکنند که مشکل قلبی دارند و ابتدا به اورژانس مراجعه میکنند در حالیکه علت این علایم کاملا روانی است و عارضه قلبی یا ریوی وجود ندارد.

-علت بیماری پانیک

برای پانیک علل زیادی ذکر میشود و از جمله علل ناشناخته.

علت اول وجود استرسهای زیاد در زندگی و اضطراب است.افراد مبتلا به اختلال پانیک اغلب افراد پر استرس و پریشان احوال هستند.آمادگی برانگیختگی در این افراد بسیار بالا است.زود مضطرب و نگران میشوند و به هیجان می آیند.

علت دوم عوامل جسمانی است.بخش مغزی خصوصا هیپوکامپوس در این افراد سایز کوچکتری دارد و در مقابل هشدار و استرس سریعتر عمل میکند.

و علت دیگر هم ناشناخته است.

درمان بیماری پانیک

درمان اختلال پانیک شامل رواندرمانی و دارودرمانی است.بیمار ابتدا باید به روانشناس بالینی مراجعه کند و در صورت تشخیص دکتر روانشناس و رواندرمانگر برای دارو به متخصص اعصاب و روان معرفی شود.اکثر این بیماران بدون دارو و با هیپنوتیزم درمان میشوند.

درمان با روش هیپنوتیزم ریزه کاریهای زیادی دارد که در این مختصر نمیگنجد و میتوانید به مقالات قبلی در همین سایت در خصوص هیپنوتیزم مراجعه کنید و از جمله مقاله بالا.

کلمات کلیدی=دکتر روانشناس بالینی در تهران،درمان پانیک،بهترین روش درمان پانیک،دکتر با تجربه در درمان پانیک در غرب تهران، بهترین دکتر روانشناس در غرب تهران،روانکاو خوب در غرب تهران برای درمان پانیک.بهترین دکتر برای درمان پانیک در تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در شمال تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در غرب تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در شمال غرب تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در سعادت آباد،بهترین دکتر برای درمان پانیک در شهرک غرب،بهترین دکتر برای درمان پانیک در صادقیه،بهترین دکتر برای درمان پانیک در پونک،بهترین دکتر برای درمان پانیک در منطقه آریاشهر تهران،دکتر روانشناس بالینی در تهران،درمان پانیک،بهترین روش درمان پانیک،دکتر با تجربه در درمان پانیک در غرب تهران، بهترین دکتر روانشناس در غرب تهران،روانکاو خوب در غرب تهران برای درمان پانیک.بهترین دکتر برای درمان پانیک در تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در شمال تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در غرب تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در شمال غرب تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در سعادت آباد،بهترین دکتر برای درمان پانیک در شهرک غرب،بهترین دکتر برای درمان پانیک در صادقیه،بهترین دکتر برای درمان پانیک در پونک،بهترین دکتر برای درمان پانیک در منطقه آریاشهر تهران،دکتر روانشناس بالینی در تهران،درمان پانیک،بهترین روش درمان پانیک،دکتر با تجربه در درمان پانیک در غرب تهران، بهترین دکتر روانشناس در غرب تهران،روانکاو خوب در غرب تهران برای درمان پانیک.بهترین دکتر برای درمان پانیک در تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در شمال تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در غرب تهران،بهترین دکتر برای درمان پانیک در شمال غرب تهران،بهترین دکتر روانکاو برای درمان پانیک در سعادت آباد،بهترین دکتر برای درمان پانیک در شهرک غرب،بهترین دکتر برای درمان پانیک در صادقیه،بهترین دکتر برای درمان پانیک در پونک،بهترین دکتر برای درمان پانیک در منطقه آریاشهر تهران.دکتر خوب برای در مان پانیک.بهترین روانپزشک برای درمان پانیک.دکتر متخصص اعصاب و روان برای درمان پانیک.