به کلینیک روانشناسی و مشاوره دکتر دارابی خوش آمدید

درمان افسردگی با تحریک الکتریکی مغز یا تی دی سی اس(t.d.c.s)

 -درمان افسردگی با تحریک مغزی یا روش تی دی سی اس(tdcs) 

کلینیک دکتر جعفر دارابی_استاد دانشگاه

(با بیش از 25 سال تجربه بالینی  و پژوهشگر برتر)

تلفن 44030719 تهران

یکی از روشهای جدید در درمان افسردگی استفاده از دستگاه الکتریکی مغز است.در ده سال اخیر این روش درمانی در جهان رو به فزونی گذاشته است.در این روش بیمار با توجه به مناطق خاصی از مغز توسط دستگاه تحریک مغزی با الکترودهای ضعیف که معمولا از یک تا جهار میلی ولت( بنا بر تشخیص درمانگر) مورد درمان قرار میگیرد.

حروف اختصاری TDCS بیانگر عبارت ” transcranial direct currect stimulation” می باشد. TDCS یکی از روش های تحریک الکتریکی مغز به شمار می رود که به صورت غیر تهاجمی شکل می گیرد. در این روش فعالیت های قشر مغز با جریان الکتریکی تحت تاثیر قرار می گیرند.

پیشینه تاریخی TDCS به یک قرن گذشته اختصاص دارد. بالغ بر 100 سال قبل فردی به نام آلبرت عملکرد مغز را با تحریک پذیری قشر مغز به روش TDCS تحت تاثیر قرار داد. در اواخر قرن هجدهم، دانشمندانی مانند گلوانی و ولتا به بررسی اثرات جریان الکتریکی بر سیستم عصبی پرداختند. در طول قرن بیستم، محققانی چون بیگنر، برگر، مورس، پاسل و لاینینگر تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند. در دهه 1990 استفاده از tDCS برای اهداف تحقیقاتی و درمانی مجدداً مورد توجه قرار گرفت و امروزه به عنوان روشی غیرتهاجمی و کم‌هزینه برای تحریک و تعدیل فعالیت مغز در زمینه‌هایی همچون درمان بیماریهای روانی، بازتوانی عصبی و بهبود شناخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحریک الکتریکی مغز با امواج ضعیف TDCS با عناوین گوناگونی نظیر تحریک جریان مستقیم فراجمجمه ای و تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال شناخته می شود.

در روش TDCS در خصوص تقویت عملکرد مغز جریان های الکتریکی ضعیف به سر منتقل می شود.

در سال های اخیر روش TDCS به منظور ارزیابی و درمان اختلال های مختلف مورد استفاده تحقیقات علوم اعصاب قرار گرفته است..

  درمان افسردگی با تحریک مغزی در تهران،درمان افسردگی در غرب تهران،درمان افسردگی با تی دی سی اس tdcs ،بهترین روانپزشک برای درمان افسردگی در تهران،بهترین دکتر روانشناس در تهران.روانشناس خوب برای درمان افسردگی در تهران.درمان افسردگی با تحریک مغزی در تهران،درمان افسردگی در غرب تهران،درمان افسردگی با تی دی سی اس tdcs ،بهترین روانپزشک برای درمان افسردگی در تهران،بهترین دکتر روانشناس در تهران.روانشناس خوب برای درمان افسردگی در تهران.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *