به کلینیک روانشناسی و مشاوره دکتر دارابی خوش آمدید

اختلال دو قطبی (افسردگی_شیدایی)چیست؟

اختلال دو قطبی(شیدایی_افسردگی) چیست؟

(کلینیک روانشناسی بالینی دکتر دارابی.تهران_44030719)

 افسردگی شکلهای زیاد و انواع و اقسام دارد.یکی انواع اختلالات خلقی اختلال افسردگی است. و نوع دیگر آن افسردگی دو قطبی و یا  اختلال افسردگی _شیدایی است.

افسردگی از نوع دو قطبی یک و دو چیست؟

در افسردگی دو قطبی بیمار دوره های افسردگی و شیدایی را به صورت متناوب و دوره ای تجربه میکند.

اختلال دو قطبی نوع یک

در اختلال دو قطبی نوع یک بیمار دوره شیدایی را به صورت کامل تجربه میکند در حالیکه در اختلال دو قطبی نوع دو بیمار دوره شیدایی را به صورت خفیفتر یا به صورت هیپومانیا تجربه میکند.

دوره های اختلال شیدایی(شادی مفرط)با علایمی مثل بیقراری،مشکل در تمرکز یا عدم تمرکز فکر ،احساس سرخوشی،رفتارهای خطر آفرین و نیز خواب کم مشخص میشود.

(در اختلال نوع یک ، یک دوره شیدایی برای تشخیص لازم است).

اختلال دو قطبی نوع دو

در اختلال دو قطبی نوع دو، یک دوره افسردگی اساسی وجود دارد که دست کم دو هفته به طول میکشد.دوره مانیک به صورت هیپومانیک هم تجربه میشود.یعنی اپیزودهای شیدایی(مانیک) شدت کمتری نسبت به نوع یک را دارد.

در دوره شیدایی انرژی فرد بسیار بالاست و اعتماد به نفس بالا و کاذب را تجربه میکند، در این اپیزود امکان تصمیمهای اشتباه بسیار زیاد است مثل تصمیم به ازدواج،مسافرت و خرج کردن زیاد بدون پشتوانه مالی کافی.

علت اختلال دوقطبی چیست؟

دانشمندان روانشناسی و روانپژشکی ،علت اصلی اختلال دو قطبی را ارث و ژنتیک میدانند.مشاهدات و پژوهشها نشان میدهد که در خانواده های این افراد سابقه اختلال دو قطبی وجود دارد.البته پژوهش در این باره همچنان ادامه دارد.

درمان اختلال دو قطبی چیست؟

درمان اختلال دو قطبی در درجه اول دارو درمانیست که توسط روانپزشک حاذق تجویز میشود.داروهایی مثل لیتیوم،سرترالین،فلوکستین ،ایمی پرامین،آمی تریپ تیلین و مانند آن بیه صورت خوراکی و قرص یا کپسول وجود دارد.

 

کلمات کلیدی این مقاله=دو قطبی،اختلالا دو قطبی،بهترین درمان اختلال دو قطبی در تهران،بهترین دکتر درمان اختلال دوقطبی در تهران،درمان دوقطبی در غرب تهران،روانپزشک خوب برای درمان دوقطبی،دکتر خوب برای درمان افسردگی در تهران.بهترین درمان اختلال دو قطبی در تهران،بهترین دکتر درمان اختلال دوقطبی در تهران،درمان دوقطبی در غرب تهران،روانپزشک خوب برای درمان دوقطبی،دکتر خوب برای درمان افسردگی در تهران.بهترین درمان اختلال دو قطبی در تهران،بهترین دکتر درمان اختلال دوقطبی در تهران،درمان دوقطبی در غرب تهران،روانپزشک خوب برای درمان دوقطبی،دکتر خوب برای درمان افسردگی در تهران.

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *