درمان اختلال پانیک

درمان اختلال پانیک یا حمله وحشت.

سایت دکتر جعفر دارابی

تلفن مطب- تهران- 44030719

ساعت تماس 3 تا 7

بیماری پانیک یا اختلال وحشت دارای علائم زیر است که اگر دو یا سه علامت اصلی زیر را خصوصا موارد یک تا سه را داشته اید احتمال زیاد به این اختلال دچار هستید.

1.احساس تنگی نفس و خفه شدن.

2.احساس مردن و مرگ نزدیک.

3.احساس شدید تپش قلب و مشکلات قلبی.

4.گرگرفتگی.

5.احساس غیر واقعی بودن یا دپرسونالیزاسیون(مسخ شخصیت).

6.تعرق شدید.

7.بیحال شدن و احساس سستی.

8.احساس دیوانه شدن یا ترس از دیوانه شدن و از دست دادن کنترل.

و  و  و

علت اختلال پانیک

علت اصلی اختلال پانیک ناشناخته است.ولی پژوهشها نشان میدهد که وجود سیستم لیمبیک حساس و هیپوکامپ کوچک از علل اصلی است.

علت دیگر عامل شرطی سازی و شرطی شدن است.این افراد به دلیل آمادگی بیشتر در شرطی شدنها،زود نسبت به نشانه های ترس و جسم در اولین حمله شرطی میشوند و بعدها نسبت به این علائم حساس میشوند و میترسند و احتمال بروز مجدد حمله را بیشتر میکنند..

درمان اختلال وحشت یا حمله پانیک

درمان این اختلال ترکیبی از دارودرمانی و رواندرمانی است.درمان دارویی توسط روانپزشک و رواندرمانی توسط روانشناس بالینی انجام میشود.

در رواندرمانی برای شرطی زدایی اقدام میشود.برای این هدف یکی از ابزارهای مهم هیپنوتیزم است.تجربه اینجانب در این زمینه نشان میدهد که درصد زیادی از بیماران به روش نتیجه گرفتند به این شرط که استعداد هیپنوتیزم پذیری را داشته باشند و مقاوت آنها در درمان پایین باشد.

نوشته دکتر جعفر دارابی در آذر 1402/تهران..

کلمات کلیدی=رواندرمانی اختلال پانیک،درمان پانیک،روش درمان پانیک،علت پانیک،ریشه های پانیک،درمان پانیک با هیپنوتیزم،بهترین دکتر برای درمان پانیک در غرب تهران،روانشناس برای درمان پانیک در تهران،دکتر خوب برای درمان پانیک در شمال تهران،روانکاو خوب برای درمان پانیک در تهران،متخصص خوب برای درمان پانیک در غرب تهران،درمان پانیک در منطقه پنج تهران،دکتر روانشناس در بلوار آیت الله کاشانی برای درمان پانیک.رواندرمانی اختلال پانیک،درمان پانیک،روش درمان پانیک،علت پانیک،ریشه های پانیک،درمان پانیک با هیپنوتیزم،بهترین دکتر برای درمان پانیک در غرب تهران،روانشناس برای درمان پانیک در تهران،دکتر خوب برای درمان پانیک در شمال تهران،روانکاو خوب برای درمان پانیک در تهران،متخصص خوب برای درمان پانیک در غرب تهران،درمان پانیک در منطقه پنج تهران،دکتر روانشناس در بلوار آیت الله کاشانی برای درمان پانیک.رواندرمانی اختلال پانیک،درمان پانیک،روش درمان پانیک،علت پانیک،ریشه های پانیک،درمان پانیک با هیپنوتیزم،بهترین دکتر برای درمان پانیک در غرب تهران،روانشناس برای درمان پانیک در تهران،دکتر خوب برای درمان پانیک در شمال تهران،روانکاو خوب برای درمان پانیک در تهران،متخصص خوب برای درمان پانیک در غرب تهران،درمان پانیک در منطقه پنج تهران،دکتر روانشناس در بلوار آیت الله کاشانی برای درمان پانیک.رواندرمانی اختلال پانیک،درمان پانیک،روش درمان پانیک،علت پانیک،ریشه های پانیک،درمان پانیک با هیپنوتیزم،بهترین دکتر برای درمان پانیک در غرب تهران،روانشناس برای درمان پانیک در تهران،دکتر خوب برای درمان پانیک در شمال تهران،روانکاو خوب برای درمان پانیک در تهران،متخصص خوب برای درمان پانیک در غرب تهران،درمان پانیک در منطقه پنج تهران،دکتر روانشناس در بلوار آیت الله کاشانی برای درمان پانیک.

بیشتر بخوانید...