به کلینیک روانشناسی و مشاوره دکتر دارابی خوش آمدید

کاربرد هیپنوتیزم در درمان اضطراب و افسردگی و سایر بیماریهای روانی

موارد کاربرد هیپنوتیزم در بیماریهای روانی.

کلینیک دکتر جعفر دارابی

تلفن 44030719

هیپنوتیزم یعنی اوج آرامش در عین بیداری.در حالت خلسه و هیپنوز شما کاملا بیدار و هشیار هستید و در تمام وجودت احسایشتر بیماریهای روانیس آرامش خاصی میکنید.

هیپنوتیزم در بسیاری از بیماریهای روانی کاربرد دارد.درمان اضطراب ،افسردگی،وسواس و پانیک  ازجمله این موارد است. 

*درمان اضطراب با هیپنوتیزم.

اضطراب شایعترین بیماری روانی در دنیا و ایران است.درمان اضطراب با هیپنوتیزم اصلیترین کاربرد هیپنوتیزم است.چون اضطراب یعنی نبود آرامش و هیپنوتیزم یعنی اوج آرامش.

در حالت هیپنوتیزم شما در اوج آرامش هستید و ذهن شما از انعطاف پذیری زیادی برخوردار هست.به این دلیل درمان در مدت کوتاه انجام خواهد شد.

*درمان افسردگی با هیپنوتیزم.

افسردگی یعنی خلق پایین و غمگین.در حالت افسردگی بیمار بی انگیزه و بی رمق شده و دچار کاهش اشتها و وزن میشود و در روابط اجتماعی کم رمق عمل میکند.

درمان افسردگی با هیپنوتیزم امر ساده ای نیست.در مواردی بیمار افسرده به دلیل ژنتیک افسرده میشود و باید بیمار را به متخصص روانپزشک هم ارجاع داد.

بیمار افسرده افکار منفی در مورد خود،آینده و دیگران دارد.هیپنوتیزم در کنار شناخت درمانی در درمان افسردگی بسیار موثر و کارا هست.چون ذهن بیمار از مقاومت کمتری در حالت خلسه برخوردار هست.

*درمان بیماری پانیک با هیپنوتیزم.

حمله های پنیک یا همان پانیک که به فارسی حمله های وحشت لقب گرفته است،از مواردی است که بسیار زیاد دیده میشود.بیماری پانیک به هیپنوتیزم در کنار رواندرمانی به خوبی درمان میشود.در بیماری پانیک بیمار احساس مرگ قریب الوقوع کرده و حس خفگی دارد.احساس مشکل قلبی،مورمور شدن،گرگرفتگی و مسخ شخصیت علایم اصلی در اختلال پانیک(پنیک) هست.

هیپنوتیزم در درمان پانیک بسیار موثر عمل میکند.تکنیکهای رواندرمانی هم در درمان این بیماری بسیار موثر هست.

*درمان بیماری(اختلال) پی تی اس دی)با هیپنوتیزم.

   هیپنوتیزم در درمان بیماری پی تی اس دی بسیار موثر عمل میکند. تی اس دی(p.t.s.d) شامل علایمی میشود که بیمار بعد از یک حادثه ترماتیک تجربه میکند، مثل استرس و اضطراب،تجربه مجدد ذهنی حادثه یا فلش بک و کابوسهای مکرر..

هیپنوتیزم در درمان پی تی اس دی بی نهایت موثر هست.

*درمان وسواس با هیپنوتیزم.

وسواس فکر و وسواس عملی از بیماریهای شایع روانی است.بیماران وسواسی قادر به کنترل فکر و عمل خود نیستند.هیپنوتیزم با نفوذ در ضهیر ناهشیار میتواند در کاهش علایم وسواس موثر و مفید عمل کند.

کلمات کلیدی=درمان اضطراب با هیپنوتیزم،درمان افسردگی با هیپنوتیزم،درمان پانیک با هیپنوتیزم،درمان وسواس با هیپنوتیزم،درمان اختلالات روانی با هیپنوتیزم.

کلمات کلیدی=درمان اضطراب با هیپنوتیزم،درمان افسردگی با هیپنوتیزم،درمان پانیک با هیپنوتیزم،درمان وسواس با هیپنوتیزم،درمان اختلالات روانی با هیپنوتیزم.


*درمان بیماری های سایکوسوماتیک با هیپنوتیزم.

بیماری سایکوسوماتیک به اختلالات جسمانی گفته میشود که ریشه روانی و عصبی دارند مثل زخم معده،زخم روده،بیماریهای پوستی از انواع مختلف.ریشه این بیماریها روانی است.اضطراب با تحریک سیستم اعصاب سمپاتیک موجب ایجاد این بیماریها میشود.هیپنوتیزم در درمان اختلالات سایکوسوماتیک به دلیل ایجاد آرامش عمیق بسیار موثر و مفید است.
 

کلمات کلیدی جستجو=درمان اضطراب با هیپنوتیزم،درمان افسردگی با هیپنوتیزم،درمان پانیک با هیپنوتیزم،درمان وسواس با  هیپنوتیزم،درمان اختلالات روانی با هیپنوتیزم.درمان اضطراب با هیپنوتیزم،درمان افسردگی با هیپنوتیزم،درمان پانیک با هیپنوتیزم،درمان وسواس با هیپنوتیزم،درمان اختلالات روانی با هیپنوتیزم.درمان اضطراب با هیپنوتیزم،درمان افسردگی با هیپنوتیزم،درمان پانیک با هیپنوتیزم،درمان وسواس با هیپنوتیزم،درمان اختلالات روانی با هیپنوتیزم.درمان اضطراب با هیپنوتیزم،درمان افسردگی با هیپنوتیزم،درمان پانیک با هیپنوتیزم،درمان وسواس با هیپنوتیزم،درمان اختلالات روانی با هیپنوتیزم.

 

 

 

بیشتر بخوانید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *